Egészen érdekes, hogy az autógyártók hogyan választják ki, melyik oldalon legyen a tankolónyílás.
Gondolom, az senkinek nem újdonság, hogy azt autókon különböző oldalon van a tanksapka, de eszedbe jutott már, hogy miért?
A tank általában az autó hátsó részében kap helyet, logikus lenne tehát, hogy hátulról tankoljuk az autókat, néhány klasszikus amerikai modellen volt is erre példa a történelemben – vagy például ott vannak a régi Daciák -, azonban ez túlságosan veszélyesnek bizonyult, hiszen egy esetleges ráfutásos balesetnél azonnal megsérül a tanksakpa, kifröccsenhet az üzemanyag, ami egy kósza szikrától belobbanhat és kész a baj.
A Jalopnik járta körbe a témát nemrég, és megkérdezett néhány autógyártót, hogy miért jobb vagy éppen bal oldalra szerelik a tankolónyílást.
A Volkswagen például azért szereli a tanksapkát jobb oldalra, mert ezzel a sofőrt szeretné megóvni egy lehetséges balesettől. A bal oldalon tankolva a vezető közelebb állna az úttesthez, ami biztonsági szempontból jóval nagyobb kockázatot jelent.
A Toyota viszont sokkal inkább a kényelmi faktort vette alapul, amikor eldöntötték, hogy bal oldalon helyezik el a tankolónyílást. A sofőrnek ne kelljen feleslegesen megkerülnie az autót, ha kiszáll tankolni. És arra is figyelnek, hogy jobbkormányos modelljeiknél ez pont fordítva legyen.
Gondolom, az senkinek nem újdonság, hogy azt autókon különböző oldalon van a tanksapka, de eszedbe jutott már, hogy miért?
A tank általában az autó hátsó részében kap helyet, logikus lenne tehát, hogy hátulról tankoljuk az autókat, néhány klasszikus amerikai modellen volt is erre példa a történelemben – vagy például ott vannak a régi Daciák -, azonban ez túlságosan veszélyesnek bizonyult, hiszen egy esetleges ráfutásos balesetnél azonnal megsérül a tanksakpa, kifröccsenhet az üzemanyag, ami egy kósza szikrától belobbanhat és kész a baj.
A Jalopnik járta körbe a témát nemrég, és megkérdezett néhány autógyártót, hogy miért jobb vagy éppen bal oldalra szerelik a tankolónyílást.
A Volkswagen például azért szereli a tanksapkát jobb oldalra, mert ezzel a sofőrt szeretné megóvni egy lehetséges balesettől. A bal oldalon tankolva a vezető közelebb állna az úttesthez, ami biztonsági szempontból jóval nagyobb kockázatot jelent.
A Toyota viszont sokkal inkább a kényelmi faktort vette alapul, amikor eldöntötték, hogy bal oldalon helyezik el a tankolónyílást. A sofőrnek ne kelljen feleslegesen megkerülnie az autót, ha kiszáll tankolni. És arra is figyelnek, hogy jobbkormányos modelljeiknél ez pont fordítva legyen.
A Nissan pedig a dizájn oltárán áldozza fel a nyílás elhelyezését, oda rakják, ahol formailag jobban kiadja.
Aki kevesebbet jár benzinkútra, vagy sűrűn vezet idegen autókat, annak a műszerfalon lévő piktogram melletti nyíl jelzi, hogy melyik oldalon van a tanksapka (nem minden autóban van nyíl, de a legtöbben igen). Így nem kell gondolkozni, hogy akkor most hogy is álljak be a kúthoz.
A kétütemű Trabantnál pedig igazán finom megoldás volt, hogy a motortérbe kellett tankolni az üzemanyagot.
Forrás: www.vezess.hu
Aki kevesebbet jár benzinkútra, vagy sűrűn vezet idegen autókat, annak a műszerfalon lévő piktogram melletti nyíl jelzi, hogy melyik oldalon van a tanksapka (nem minden autóban van nyíl, de a legtöbben igen). Így nem kell gondolkozni, hogy akkor most hogy is álljak be a kúthoz.
A kétütemű Trabantnál pedig igazán finom megoldás volt, hogy a motortérbe kellett tankolni az üzemanyagot.