Több nagy nemzetközi vállalat, köztük a Mars, a Nestlé és a Wrigley is azt tervezi, hogy kisebb kiszerelésben árulja a termékeit. A 2022-re tervezett újítást azzal magyarázzák, hogy ügyelni szeretnének a fogyasztók egészségére, és 200 kalóriában szeretnék meghúzni a felső határt.
Az Egyesült Államok vezető édességszereket gyártó vállalatai drasztikus méretcsökkentést terveznek bevezetni,
egészségügyi okokra hivatkozva.
A Mars, a Nestlé, a Wrigley, a Lindt, és a Ferrara and Ferraro bejelentették, hogy 2022-re az egyedileg csomagolt termékeket akkorára kívánják csökkenteni, hogy
azok kalóriatartalma maximum 200 legyen.
Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy kisebb adagokra bontják az édességeket - írja a moneyish.com.
A módosítás célja, hogy ezzel megfontoltabb, felelősségteljesebb táplálkozásra ösztönözzék a vásárlókat.
A Mars már elkezdte az óriás méretű termékei feldarabolását, az úgynevezett „king size" termékeket már több részre bontották a Snickers, a Milky Way és a Twix esetében is.
A hivatalos kommunikáció szerint ez azért fontos, mert ezeket
az óriási szeleteket nem egyetlen étkezésre találták ki.
Az Egyesült Államokban forgalmazott óriás Snickers eredetileg 440 kalóriás volt, most ezt két 220 kalóriás részre bontották, ami még mindig a kitűzött érték felett van.
A Mars úgy nyilatkozott, hogy az óriás csokik és édességek átalakításának nem volt hatása az árra, viszont
a többi cég még korainak tartja, hogy nyilatkozzon az árról.
Emellett a gyártók együttműködnek a Partnerség egy Egészségesebb Amerikáért (Partnership for a Healthier America9 nevű szervezettel. Ennek keretén belül szeretnék átláthatóbbá tenni a kalóriák számítását és feltüntetését a következő hat évben.
Az Egyesült Államok vezető édességszereket gyártó vállalatai drasztikus méretcsökkentést terveznek bevezetni,
egészségügyi okokra hivatkozva.
A Mars, a Nestlé, a Wrigley, a Lindt, és a Ferrara and Ferraro bejelentették, hogy 2022-re az egyedileg csomagolt termékeket akkorára kívánják csökkenteni, hogy
azok kalóriatartalma maximum 200 legyen.
Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy kisebb adagokra bontják az édességeket - írja a moneyish.com.
A módosítás célja, hogy ezzel megfontoltabb, felelősségteljesebb táplálkozásra ösztönözzék a vásárlókat.
A Mars már elkezdte az óriás méretű termékei feldarabolását, az úgynevezett „king size" termékeket már több részre bontották a Snickers, a Milky Way és a Twix esetében is.
A hivatalos kommunikáció szerint ez azért fontos, mert ezeket
az óriási szeleteket nem egyetlen étkezésre találták ki.
Az Egyesült Államokban forgalmazott óriás Snickers eredetileg 440 kalóriás volt, most ezt két 220 kalóriás részre bontották, ami még mindig a kitűzött érték felett van.
A Mars úgy nyilatkozott, hogy az óriás csokik és édességek átalakításának nem volt hatása az árra, viszont
a többi cég még korainak tartja, hogy nyilatkozzon az árról.
Emellett a gyártók együttműködnek a Partnerség egy Egészségesebb Amerikáért (Partnership for a Healthier America9 nevű szervezettel. Ennek keretén belül szeretnék átláthatóbbá tenni a kalóriák számítását és feltüntetését a következő hat évben.
Emellett a vállatok fontosnak tartják a vásárlók tájékoztatását is. A cégek szeretnék hangsúlyozni, hogy
az édességre inkább alkalmi élvezetként tekintsenek, nem pedig a mindennapi étkezés részeként.
Kép-Forrás: Anadolu Agency/Mustafa Kamaci
Forrás: www.origo.hu
az édességre inkább alkalmi élvezetként tekintsenek, nem pedig a mindennapi étkezés részeként.
Kép-Forrás: Anadolu Agency/Mustafa Kamaci