Az Opel és a PSA konszern összefonódása nem csak anyagilag, de modellek terén is egyre szorosabb: a 2008-as alapokon elkészült Crossland X után most bemutatkozott a 3008-as alapjain elkészült Grandland X kompakt SUV. Ezzel háromtagúvá bővült a márka „nagylábú” modelljeinek kínálata, igaz, a középen lévő Mokka X még mindig kiemelkedik közülük.
A Grandland X 4,48 méteres hosszával egy jottányit még közvetlen testvérénél, a Peugeot 3008-nál is nagyobb, köszönhetően a nagyobb túlnyúlásoknak. A 2675 mm-es tengelytáv és a platform is megegyezik, így például az egyszerű csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztés is az oroszlános testvérből érkezik majd. Viszont ennek köszönhetően a csomagtartó meglehetősen tágas alapból 514 literes, amelyet az ülések ledöntésével 1,65 köbméterre növelhetünk.
Az opelesítés egyébként jól sikerült: testvérétől teljesen elkülönül megjelenésben a Grandland X, és ez igaz a belső térre is, amely a villámos márkára jellemző kialakítást kapott. A technológiai megoldások és felszereltségek közösek: teljesen LED-es adaptív fényszórót, AGR minősítésű üléseket, vezeték nélküli töltést, vezetési segédrendszerek arzenálját és az OnStar szolgáltatást is megtaláljuk a kínálatban.
Összkerékhajtás viszont nem lesz (hiszen a 3008-hoz sincs), de elérhető a menetstabilizálóval és a négyévszakos abronccsal trükköző Grip Control rendszer. A motorokról egyelőre nem nyilatkozik az Opel, de egy az egyben a 3008 palettájára számíthatunk, vagyis az 1,2 literes turbófeltöltéses háromhengeres benzines mellett lesz 1,6-os négyhengeres turbómotor, valamint az 1,6-os és 2,0-s dízelmotorok.
A Grandland X 4,48 méteres hosszával egy jottányit még közvetlen testvérénél, a Peugeot 3008-nál is nagyobb, köszönhetően a nagyobb túlnyúlásoknak. A 2675 mm-es tengelytáv és a platform is megegyezik, így például az egyszerű csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztés is az oroszlános testvérből érkezik majd. Viszont ennek köszönhetően a csomagtartó meglehetősen tágas alapból 514 literes, amelyet az ülések ledöntésével 1,65 köbméterre növelhetünk.
Az opelesítés egyébként jól sikerült: testvérétől teljesen elkülönül megjelenésben a Grandland X, és ez igaz a belső térre is, amely a villámos márkára jellemző kialakítást kapott. A technológiai megoldások és felszereltségek közösek: teljesen LED-es adaptív fényszórót, AGR minősítésű üléseket, vezeték nélküli töltést, vezetési segédrendszerek arzenálját és az OnStar szolgáltatást is megtaláljuk a kínálatban.
Összkerékhajtás viszont nem lesz (hiszen a 3008-hoz sincs), de elérhető a menetstabilizálóval és a négyévszakos abronccsal trükköző Grip Control rendszer. A motorokról egyelőre nem nyilatkozik az Opel, de egy az egyben a 3008 palettájára számíthatunk, vagyis az 1,2 literes turbófeltöltéses háromhengeres benzines mellett lesz 1,6-os négyhengeres turbómotor, valamint az 1,6-os és 2,0-s dízelmotorok.
Az Opel ’X’ családjának harmadik tagja a nagyközönség előtt elsőként a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, majd ezt követően még az év végén megérkezik a kereskedésekbe is.
Forrás: www.autopult.hu