Feltámad a Trabant - csak még nem tudni, hogy mikor
Elkészült és bemutatásra is került az új Trabant prototípusa, ám a sorozatgyártásáról még nem beszélhetünk. Jelenleg ugyanis befektetőkra vár a projekt.
A retrohullám az NDK ikonikus autóját, a Zwickauban gyártott Trabantot sem kerülte el. Az új, elektromos autót az ötletgazda, a modelleket gyártó és a Trabant jogait birtokló Herpa és a kocsi fejlesztését vállaló Individual Karosseriebau (IndiKar) összefogásával állították talpra.
Fájó búcsút mondhatunk a jellegzetes hangnak, mert a kétütemű helyett egy 47 kW (64 LE) teljesítményű villanymotor adja a hajtást az orrban. 130 km/órás végsebességet, hatótávolságként 160 kilométert jelez a leírásban a márkatulajdonos, de ezt a hatótávot minden gyártó erősen optimistán szokta becsülni.
Elkészült és bemutatásra is került az új Trabant prototípusa, ám a sorozatgyártásáról még nem beszélhetünk. Jelenleg ugyanis befektetőkra vár a projekt.
A retrohullám az NDK ikonikus autóját, a Zwickauban gyártott Trabantot sem kerülte el. Az új, elektromos autót az ötletgazda, a modelleket gyártó és a Trabant jogait birtokló Herpa és a kocsi fejlesztését vállaló Individual Karosseriebau (IndiKar) összefogásával állították talpra.
Fájó búcsút mondhatunk a jellegzetes hangnak, mert a kétütemű helyett egy 47 kW (64 LE) teljesítményű villanymotor adja a hajtást az orrban. 130 km/órás végsebességet, hatótávolságként 160 kilométert jelez a leírásban a márkatulajdonos, de ezt a hatótávot minden gyártó erősen optimistán szokta becsülni.
A kocsi áráról még becslések sincsenek, mint ahogy arról is hallgatnak a gyártók és a fejlesztők, hogy mikor kerülhet a kereskedelmi forgalomba a most még jellegzetes bilikék színű, de várhatóan majd más szinekben is értékesített modell.
Forrás: www.blikk.hu/trabant