Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel-, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.
A Hvg.hu vette észre, hogy megjelent a parlament honlapján egy önálló képviselői indítvány, amelynek szerzője, az LMP-s Sallai R. Benedek azt szeretné elérni, hogy a belső égésű motorral szerelt autók forgalmazása nyolc éven belül szűnjön meg Magyarországon. Fokozatosan érné el a teljes füstmentességet: először a gázolaj és a benzin adóját növelné, aztán a dízel- és az erős benzines, utána minden belső égésű motorral hajtott autó forgalmazását tiltaná be.
A Hvg.hu vette észre, hogy megjelent a parlament honlapján egy önálló képviselői indítvány, amelynek szerzője, az LMP-s Sallai R. Benedek azt szeretné elérni, hogy a belső égésű motorral szerelt autók forgalmazása nyolc éven belül szűnjön meg Magyarországon. Fokozatosan érné el a teljes füstmentességet: először a gázolaj és a benzin adóját növelné, aztán a dízel- és az erős benzines, utána minden belső égésű motorral hajtott autó forgalmazását tiltaná be.
Sallai a következő menetrendet tartja szükségesnek:
2017. szeptember 1-jétől
a dízel meghajtású, illetve az Euro IV-nél gyengébb környezetvédelmi kategóriájú benzinmotoros autók ne közlekedhessenek szmogriadó riasztási fokozata esetén az adott településeken.
2018-tól
a dízel üzemanyag jövedéki adómértékének emelése, és ún. „szén-dioxid-adó” kivetése minden szén-dioxid-kibocsátással járó üzemanyagra,
150 kW (204 LE) feletti teljesítményű, dízelmotoros autók forgalomba hozatalának betiltása,
a konnektoros hibrideknek járó zöld rendszámos kedvezmények visszavonása.
2020-tól
2020-tól a dízelmotoros személygépjárművek forgalomba hozatalának teljes tiltása,
150 kW (204 LE) feletti teljesítményű, benzines autók forgalomba hozatalának betiltása,
az összes dízel- és az Euro IV-nél gyengébb (a forgalmiban a 9-11-es környezetvédelmi osztály) besorolású benzines járművek városközpontokból való kitiltása.
2025-től
az összes belső égésű motorral szerelt autó és haszonjármű forgalomba hozatalának tiltása,
a dízel személyautók és az Euro V-nél gyengébb (a magyar forgalmiban 12-14-es kategória) környezetvédelmi besorolású benzinesek kitiltása az összes 100 ezer lakos feletti város belterületéről.
2030-tól
a városi közösségi közlekedés járműparkjának elektromos járművekkel való teljes körű ellátása és a a szükséges infrastruktúra kiépítése.
Forrás: www.origo.hu
2017. szeptember 1-jétől
a dízel meghajtású, illetve az Euro IV-nél gyengébb környezetvédelmi kategóriájú benzinmotoros autók ne közlekedhessenek szmogriadó riasztási fokozata esetén az adott településeken.
2018-tól
a dízel üzemanyag jövedéki adómértékének emelése, és ún. „szén-dioxid-adó” kivetése minden szén-dioxid-kibocsátással járó üzemanyagra,
150 kW (204 LE) feletti teljesítményű, dízelmotoros autók forgalomba hozatalának betiltása,
a konnektoros hibrideknek járó zöld rendszámos kedvezmények visszavonása.
2020-tól
2020-tól a dízelmotoros személygépjárművek forgalomba hozatalának teljes tiltása,
150 kW (204 LE) feletti teljesítményű, benzines autók forgalomba hozatalának betiltása,
az összes dízel- és az Euro IV-nél gyengébb (a forgalmiban a 9-11-es környezetvédelmi osztály) besorolású benzines járművek városközpontokból való kitiltása.
2025-től
az összes belső égésű motorral szerelt autó és haszonjármű forgalomba hozatalának tiltása,
a dízel személyautók és az Euro V-nél gyengébb (a magyar forgalmiban 12-14-es kategória) környezetvédelmi besorolású benzinesek kitiltása az összes 100 ezer lakos feletti város belterületéről.
2030-tól
a városi közösségi közlekedés járműparkjának elektromos járművekkel való teljes körű ellátása és a a szükséges infrastruktúra kiépítése.