AUTÓSOK FIGYELEM! JELENTŐS ANYAGI KÁR ÉRHETI ÖNÖKET HA ERRE NEM FIGYELNEK ODA!
Autósok, figyelem! Ehhez nincs joga a közút fenntartójának!
A kátyúk miatt növekvő számú kár megtérítését a közút fenntartója nem tagadhatja meg pusztán arra hivatkozva, hogy ez a tél zordabb volt a korábbiaknál – mondta Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke.-írja a napi.hu
A hirado.hu a következő tájékoztatást adta ki autósoknak >>>
Jelentősen megnőtt az útburkolati hibák száma, de kedvező időjárás esetén a Magyar Közút Zrt. szakemberei télen is folyamatosan kátyúznak a közúthálózaton – közölte a társaság szerdán az MTI-vel.
Közlésük szerint a csapadékos időjárás és a fagyási-olvadási ciklusok gyakori váltakozása miatt a burkolathibák száma jelentősen megnőtt az országos közúthálózaton. A Magyar Közút télen is folyamatosan végez ideiglenes javítási munkákat a közutakon elsősorban hidegaszfalt felhasználásával, de ehhez száraz és tartósan 0 fok feletti hőmérséklet szükséges.
A közutakat több mint száz útellenőr járja, a kátyúzási munkákat a közútkezelő munkatársai ütemezetten végzik. A balesetveszélyes kátyúk javítását követően a gyorsforgalmi- és főutakon, majd folyamatosan haladva a kevésbé forgalmas 4-5 számjegyű mellékutakon, végül a bekötőutakon avatkoznak be.
Nehéz idők jönnek az autósokra az olvadással, a Magyar Autóklub szakértője szerint az idei tél a szokásosnál is jobban megviselhette az utakat, ezért több lehet a káresemények száma is. Fontos figyelmeztetés, hogy a sofőrök ne csak a sebességhatárt jelző táblákat, hanem az útviszonyokat is figyeljék, a kisebb tócsákat is igyekezzenek kikerülni.
szokásosnál több panaszra, jogi tanácskérésre számítanak az idei kátyúszezonban a Magyar Autóklubnál. A rendkívül hideg, és csapadékban sem szűkölködő tél miatt a korábbi évekhez képest várhatóan nőni fog a kisebb-nagyobb gödrök okozta káresetek száma – mondta Kovács Kázmér ügyvéd, a szervezet jogi bizottságának elnöke.
A kátyú nem elég a kártérítéshez!!!
A szakmai testület vezetője figyelmeztetett, az autósoknak az olvadás kezdetével fokozottan ügyelniük kell arra, hogy az útviszonyoknak megfelelően vezessenek – ahogy az a KRESZ-ben is szerepel. Egyébként a kátyúk okozta járműsérülések sem adnak alapot a kártérítésre – tette hozzá.
Előfordulhat tehát, hogy az autósnak jóval lassabban kell haladnia, mint normál állapotú úton, ha meg akarja őrizni kocsija épségét. Amennyiben túl gyorsan hajtott, nem jogosult a kártérítésre. A szabályszegés akár a sérülés mértékének és a kátyú méretének összehasonlításából is kiderülhet.
Előfordulhat tehát, hogy az autósnak jóval lassabban kell haladnia, mint normál állapotú úton.
Autósok, figyelem! Ehhez nincs joga a közút fenntartójának!
A kátyúk miatt növekvő számú kár megtérítését a közút fenntartója nem tagadhatja meg pusztán arra hivatkozva, hogy ez a tél zordabb volt a korábbiaknál – mondta Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke.-írja a napi.hu
A hirado.hu a következő tájékoztatást adta ki autósoknak >>>
Jelentősen megnőtt az útburkolati hibák száma, de kedvező időjárás esetén a Magyar Közút Zrt. szakemberei télen is folyamatosan kátyúznak a közúthálózaton – közölte a társaság szerdán az MTI-vel.
Közlésük szerint a csapadékos időjárás és a fagyási-olvadási ciklusok gyakori váltakozása miatt a burkolathibák száma jelentősen megnőtt az országos közúthálózaton. A Magyar Közút télen is folyamatosan végez ideiglenes javítási munkákat a közutakon elsősorban hidegaszfalt felhasználásával, de ehhez száraz és tartósan 0 fok feletti hőmérséklet szükséges.
A közutakat több mint száz útellenőr járja, a kátyúzási munkákat a közútkezelő munkatársai ütemezetten végzik. A balesetveszélyes kátyúk javítását követően a gyorsforgalmi- és főutakon, majd folyamatosan haladva a kevésbé forgalmas 4-5 számjegyű mellékutakon, végül a bekötőutakon avatkoznak be.
Nehéz idők jönnek az autósokra az olvadással, a Magyar Autóklub szakértője szerint az idei tél a szokásosnál is jobban megviselhette az utakat, ezért több lehet a káresemények száma is. Fontos figyelmeztetés, hogy a sofőrök ne csak a sebességhatárt jelző táblákat, hanem az útviszonyokat is figyeljék, a kisebb tócsákat is igyekezzenek kikerülni.
szokásosnál több panaszra, jogi tanácskérésre számítanak az idei kátyúszezonban a Magyar Autóklubnál. A rendkívül hideg, és csapadékban sem szűkölködő tél miatt a korábbi évekhez képest várhatóan nőni fog a kisebb-nagyobb gödrök okozta káresetek száma – mondta Kovács Kázmér ügyvéd, a szervezet jogi bizottságának elnöke.
A kátyú nem elég a kártérítéshez!!!
A szakmai testület vezetője figyelmeztetett, az autósoknak az olvadás kezdetével fokozottan ügyelniük kell arra, hogy az útviszonyoknak megfelelően vezessenek – ahogy az a KRESZ-ben is szerepel. Egyébként a kátyúk okozta járműsérülések sem adnak alapot a kártérítésre – tette hozzá.
Előfordulhat tehát, hogy az autósnak jóval lassabban kell haladnia, mint normál állapotú úton, ha meg akarja őrizni kocsija épségét. Amennyiben túl gyorsan hajtott, nem jogosult a kártérítésre. A szabályszegés akár a sérülés mértékének és a kátyú méretének összehasonlításából is kiderülhet.
Előfordulhat tehát, hogy az autósnak jóval lassabban kell haladnia, mint normál állapotú úton.
Fényképezni kell!!!
Papp Lajos, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének elnöke szerinte az autósoknak a kisebb vizes foltokat is ajánlott elkerülni, mert ezek veszélyes kátyúkat rejthetnek. Az aszfalthibákból már most is sok van, de a tél végével sokkal több lesz, a havas, jeges utak után tehát új feladat következik az autósok számára – tette hozzá.
Mindkét szakember felhívta a figyelmet, hogy ha az autó megsérül, akkor a káreseményt dokumentálni kell. Fényképet kell készíteni a gödörről, és érdemes valahogy érzékeltetni a méretét is, például egy tollat tenni mellé, és azzal együtt lefotózni. Hasznos, ha van tanú és – főleg nagyobb kár esetén – rendőrt is lehet hívni, de ezek nélkül is megállhat a panasz a közút fenntartónál. (Természetesen, ha személyi sérülés is történt, kötelező rendőrt hívni.)
Túl vagyunk a vad korszakon
Kovács Kázmér hangsúlyozta, ha a növekvő kárigény többletterhet ró a közút fenntartójára, akkor az nem mentheti ki magát azzal, hogy a mostani tél zordabb volt a korábbiaknál.
Papp Lajos szerint ma már túl vagyunk a „vad korszakon”, és a fenntartók ma már viszonylag gördülékenyen bonyolítják a kárrendezést, amely kiadásokra jellemzően van biztosításuk. A kárösszegek általában néhány tízezer forintosak, a leggyakrabban a gumik és a felnik sérülnek, de előfordulnak sokkal komolyabb, akár totálkáros esetek is.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt-nél egyelőre nem akartak nyilatkozni a kátyúhelyzetről, de mint mondták, a napokban közleményt adnak ki a témában.
Forrás: www.palyazatfigyelo.info